– Najtrafniejszym rozwiązaniem byłoby przebudowanie skrzyżowania z wyznaczeniem lewoskrętów oraz modernizacja sygnalizacji świetlnej – tłumaczy w oparciu o audyt burmistrz Mariusz Piątkowski, pytany o skrzyżowanie ulic: Wodna – Zamkowa – Hallera
O tym, że remont jest potrzebny najlepiej wiedzą kierowcy, którzy poruszają się po Golubiu-Dobrzyniu w godzinach szczytu i na własnej skórze doświadczają kilkuset metrowych korków.
– Od początku trwającej kadencji prowadzę rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy na temat przebudowy skrzyżowania ulic: Wodna – Zamkowa – Hallera – przypomina burmistrz Mariusz Piątkowski.
W 2015 roku na wniosek włodarza miasta został przeprowadzony audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowaniu. 
– Wynika z niego, że możliwe są dwie strategie, ułatwiające komunikację samochodową w tym miejscu: rondo lub zmodernizowane skrzyżowanie z lewoskrętami – tłumaczy Mariusz Piątkowski. – Obecnie ocenia się, iż najtrafniejszym rozwiązaniem byłoby przebudowanie skrzyżowania z wyznaczeniem lewoskrętów oraz modernizacja sygnalizacji świetlnej. 
Przebudowę skrzyżowania, jako działanie docelowe, wskazała także Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (powołana w marcu br.), w skład której wszedł m.in. przedstawiciel marszałka. W lipcu komisja zakazała wyłączania sygnalizacji świetlnej, ze względu na zasady bezpieczeństwa. Pozostałe wnioski powołanego organu mają być jednak podstawą do umieszczenia przebudowy skrzyżowania na liście zadań zaplanowanych do realizacji przez ZDW na sieci dróg wojewódzkich.
– W trakcie realizacji modernizacji ulicy Toruńskiej, kiedy okazało się, iż wkład finansowy Miasta Golubia-Dobrzynia w inwestycję spadł z 450 tys. zł do 250 tys. zł, zaproponowałem szefostwu ZDW, aby zaoszczędzone środki zostały przeznaczone na modernizację skrzyżowania ulic: Wodna – Zamkowa – Hallera – dodaje Mariusz Piątkowski. – Rada miasta nie wyraziła aprobaty dla takiego rozwiązania, a zaoszczędzone środki zostały przeznaczone na inne cele.
W sierpniu radni wyrazili za to zgodę na możliwość zaciągnięcia przez miasto kredytu w wysokości 4,1 mln zł. Dzięki temu możliwe będzie planowanie kolejnych inwestycji takich jak np. „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 534 Grudziądz-Rypin z drogą wojewódzką nr 569 Golub-Dobrzyń-Dobrzejewice i ul. Zamkowej”.
W tym roku planowane jest przekazanie środków w wysokości 100 tys. zł na sporządzenie dokumentacji projektowej, a wartość prac ma być znana po wykonaniu kosztorysu. 
 
Tomasz Błaszkiewicz
fot. archiwum
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
najlepiej to by rondo sie sprawdziło a nie dodatkowe pasy
Dokładnie rondo w całej Holandii są ronda i to najtańsze rozwiązanie