Reklama

Co z kasą w urzędzie?

12/05/2025 09:20

Z naszą redakcją skontaktował się mieszkaniec Golubia-Dobrzynia. Zwrócił uwagę, że w urzędzie miasta, na parterze nie ma już punktu bankowego. Według niego jest to utrudnienie, zwłaszcza dla starszych ludzi, którzy chcąc dokonać opłatę w urzędzie, muszą wyjść z przysłowiowym kwitkiem i szukać punktu czy banku poza ratuszem.

Czytelnik poprosił nas o interwencję i wyjaśnienia ze strony urzędu miasta. W związku z tym zadaliśmy magistratowi pytania. Czy to prawda, że w urzędzie miasta nie funkcjonuje kasa miejska i nie można dokonywać opłat?

– W Urzędzie Miasta Golubia-Dobrzynia nadal funkcjonuje kasa miejska na zasadach określonych w poprzedniej kadencji – wyjaśnia Agnieszka Matyjasik, sekretarz urzędu. Burmistrz Dominika Piotrowska nie wprowadziła w tym względzie żadnych zmian. Kasa czynna jest dla mieszkańców we wtorki od godz. 7.30 do 15.00. W tym dniu przyjmowane są wszystkie opłaty na rzecz Gminy Miasto Golub-Dobrzyń, m.in. podatki, opłaty skarbowe, opłaty za gospodarowanie odpadami, dzierżawę, itp. Ponadto wszystkich opłat na rzecz Gminy Miasto Golub-Dobrzyń dokonywać można bez dodatkowych opłat (prowizji) w punkcie Banku Spółdzielczego Piotrków Kujawski, Odział Zbójno, znajdującego się przy ul. Kościuszki 5 w Golubiu-Dobrzyniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.10, w ramach funkcjonowania tzw. indywidualnych kont klienta. Obecnie trwają prace wdrożeniowe mające na celu nad wprowadzenie możliwości dokonywania w urzędzie miasta płatności bezgotówkowych kartą płatniczą, co odbywać się będzie za pomocą tzw. terminali płatniczych dostępnych w wydziałach urzędu.

Zapytaliśmy również, dlaczego w budynku urzędu nie funkcjonuje już punkt banku?

– Bank Spółdzielczy Piotrków Kujawski, Odział Zbójno zrezygnował z wynajmu pomieszczenia w budynku Urzędu Miasta Golubia-Dobrzynia i podjął decyzję o jego lokalizacji w centrum miasta, przy ul. Kościuszki 5 – dodaje sekretarz urzędu. Przy podejmowaniu decyzji w sprawie zmiany lokalizacji punktu kasowego bank wziął pod uwagę szereg czynników, mając na względzie przede wszystkim jakość obsługi oraz satysfakcję klientów. W związku z wejściem w życie w dniu 1 kwietnia 2024 roku nowej umowy na bankową obsługę Gminy Miasto Golub-Dobrzyń, na mocy której bank nie pobiera opłat za wpłaty gotówkowe na rachunek Gminy Miasto oraz spodziewanym wzrostem liczby klientów bank podjął działania mające na celu usprawnienie procesu obsługi bankowej. Według banku jednym z podstawowych problemów była szybkość łącza, a decyzja operatora telekomunikacyjnego w tym zakresie była negatywna. Jakość łącza internetowego oraz kształt zajmowanego lokalu były głównymi determinantami decyzji banku o zmianie lokalizacji siedziby placówki. Z uzyskanych informacji wynika, że obecnie placówka jest w stanie obsłużyć większą liczbę mieszkańców w krótszym czasie, gdyż uruchomione zostały dwa stanowiska, dotychczas było jedno. Nowy lokal znajduje się nieopodal budynku urzędu miasta i przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych, wejście bezpośrednio z chodnika przy ul. Kościuszki 5. Obecnie bank czynny jest dłużej, a sam proces obsługi odbywa się zgodnie z panującymi obecnie na rynku standardami obsługi klienta. Pomieszczenia punktu kasowego zajmowanego przez bank Powiat Golubsko-Dobrzyński przeznaczył na realizację zadań w zakresie zdrowia publicznego i powierzył je na Punkt Poboru Krwi Szpitala Powiatowego.

(Szyw), fot. archiwum

Aktualizacja: 16/05/2025 10:07
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do