Od 1 września w Szkole Podstawowej w Pluskowęsach po raz czwarty realizowany jest projekt matematyczny. Wszystko dzięki fundacji mPotęga
Projekt realizowany w szkole w Pluskowęsach to program grantowy prowadzony przez fundację mBanku we współpracy z fundacją Dobra Sieć. 
– Od 2016 roku jest to program ogólnopolski, skierowany do szkół, uczelni, stowarzyszeń, fundacji i bibliotek, którego celem jest promowanie nauki matematyki w ciekawy i nieszablonowy sposób – mówi koordynator projektu Magdalena Kosk. – U podstaw „mPotęgi” leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb. W naszej szkole tym razem uczymy się matematyki poprzez zabawę kołem wiedzy, dlatego nasz projekt grantowy nazywa się Matematyczne Koło Wiedzy – dodaje koordynatorka. 
Uczniowie poznają też nowe gry planszowe, które zamieniają niejasne pojęcia matematyczne w coś dostępnego, zrozumiałego. Pozwalają one bawić się matematyką, zmieniając jej oblicze. Zachęcają do logicznego myślenia.
– Taka forma nauki w znacznie większym stopniu, niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod, rozwija koncentrację i spostrzegawczość – mówi koordynatorka projektu. – Zabawa  była pełna emocji i nieprzewidywalności. Wszytko zależało od wylosowanego pola na kole. 
Kolejne warsztaty polegały na kodowaniu na papierze, oczywiście także wykorzystując przy tym koło. 
– Uczniowie podczas zajęć pracowali bardzo aktywnie, a bodźcem do pracy było Matematyczne Koło Wiedzy, które zachęcało ich do rozwiązywania coraz trudniejszych przykładów – relacjonuje Magdalena Kosk. – Dzieci mają też możliwość wspólnej zabawy  i jednocześnie nauki z rodzicami.
Ostatnimi zajęcia, właśnie z rodzicami, to „Zapobieganie trudnościom matematycznym”. Prowadzący podczas warsztatów zapoznał uczestników z metodami nauki matematyki i jednocześnie pokazał jak, poprzez wspólną zabawę i gry, matematyka może stać się łatwa  i przyjemna. Natomiast w listopadzie uczniowie klasy VII wzięli udział w warsztatach nt. liczby π. 
– Z niesamowitym zaciekawieniem wykonywali zadania dotyczące tej liczby. Na koniec poznali nową grę planszową pt. „Gra ze śliwką na okładce i liczbą π w tle”, w którą grają teraz na przerwach – mówi nauczycielka.
Kolejnym działaniem projektowym było przeprowadzenie eliminacji szkolnych do Turnieju Superfarmera. Później odbył się też „Turniej Matematyczny Koła Wiedzy”. Najpierw w każdej ze szkół został przeprowadzony etap szkolny, który wyłonił po trzech najlepszych czwartoklasistów. 
– Turniej w naszej szkole został przeprowadzony dla uczniów klas czwartych z całej gminy –tłumaczy Magdalena Kosk. – Tym razem nie był to tradycyjny konkurs z wiedzy matematycznej, tylko zabawa, podczas której liczyło się w dużym stopniu szczęście, jak to bywa w kole fortuny.
Turniej składał się z pięciu rund. Każda z czterech drużyn kręciła kołem, aby wylosować poziom trudności i numer, a następnie rozwiązywała zadania matematyczne. Odpowiedzi uczniów były oceniane przez jury w składzie: Jadwiga Ciechacka, Małgorzata Kłos, Małgorzata Szczepańska-Zillmann i  Magdalena Kosk.
– Zabawa była niesamowita. Towarzyszyły jej ogromne emocje i zdenerwowanie, gdyż nikt nie chciał wylosować czarnego pola z napisem bankrut, co oznaczało dla drużyny stratę wszystkich uzyskanych punktów. Niestety, trzem ekipom przydarzyło się takie nieszczęście, ale nie załamały się, tylko z uśmiechem na twarzy grały dalej – dodaje koordynatorka.
Na realizację projektu Szkoła Podstawowa w Pluskowęsach otrzymała wsparcie finansowe od Fundacji mPotęga w wysokości prawie 5 tys. zł. Firma GRANNA ufundowała nagrody w turnieju Superfarmer. Poza tym partnerem w realizacji projektu był zakład stolarski z Kiełpin. Rada rodziców przy Szkole Podstawowej w Pluskowęsach sponsorowała mały poczęstunek dla uczestników.
(nał)
fot. SP Pluskowęsy
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie