Tegoroczne wakacje zostały wykorzystane przez nauczycieli ze Szkoły Podstawowej O. Kolberga w Ciechocinie na podniesienie kwalifikacji.
Nauczycielki języka angielskiego Inga Figurska oraz Izabela Gutowska uczestniczyły w kursach “The playground Classroom – Primary Teaching” i „Spice up your teaching – Methodology in practice today & All abroad the primary classroom – methodology for primary teachers”, które odbywały się na Malcie, w szkole ETI – Executive Training Institute Malta.
Wyjazd ten odbył się dzięki realizacji w szkole projektu Erasmus+ KA101 „Nowe kompetencje językowe i metodyczne kadry SP im. O. Kolberga filarem rozwoju międzynarodowego placówki”. Kurs ten był kursem metodycznym i poruszał zagadnienia metodyki, dydaktyki i nauczania dzieci w szkole podstawowej. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-14:30 i każdy dzień podzielony był na 3 bloki tematyczne.
– Na zajęciach omawialiśmy rozwój dzieci w każdym wieku, różne typy inteligencji, uczenia się i przyswajania nowej wiedzy przez dzieci oraz jak dostosować do nich metody i techniki nauczania. Poznaliśmy również wiele nowych i ciekawych stron internetowych i aplikacji przydatnych do tworzenia własnych materiałów oraz uatrakcyjniania prowadzonych lekcji poprzez narzędzia TIK. Były też tematy poświęcone nauczaniu przez materiały autentyczne, wizualne, piosenki, muzykę i filmy, a także jak rozwijać takie kompetencje językowe jak czytanie, słuchanie i pisanie. Rozmawialiśmy również o tym jak zachęcić uczniów do mówienia w języku angielskim i jakie gry i zabawy są najbardziej skuteczne i motywujące. Poruszaliśmy też metody projektów i dram – relacjonują Izabela Gutowska oraz Inga Figurska.
Zajęcia były prowadzone w bardzo ciekawy i interesujący sposób, metodycy byli świetnie przygotowani i dostarczali uczestnikom materiały i notatki z każdej lekcji.
– Oprócz udziału w dyskusjach z prowadzącym sami mieliśmy okazję przećwiczyć nowo poznane metody, techniki i zabawy, co pozwalało w pełni zaangażować się w zajęcia i wcielić się w rolę ucznia. Mieliśmy też okazję podzielić się doświadczeniami i ulubionymi formami nauczania, grami i aktywnościami z nauczycielami z innych krajów. Kolejnym pozytywnym aspektem był fakt, że zajęcia były prowadzone po angielsku, co zwiększyło nasze kompetencje językowe – dodają nauczycielki z Ciechocina.
Szkolenie pozwoliło na udoskonalenie warsztatu pracy, odświeżenie i poszerzenie swojej wiedzy na temat nowoczesnych metod nauczania i tego jak nauczać w sposób atrakcyjny i motywujący dla uczniów.
– Popołudnia natomiast były okazją do poznawania wyspy, która zachwyca przede wszystkim niezliczoną ilością zabytków. Valetta to stolica Malty, w której na niewielkiej powierzchni znajduje się około 300 zabytków. Mdina – Miasto ciszy, średniowieczne miasto otoczone murami czy Cytadela na sąsiedniej wyspie Gozo to obowiązkowe miejsca, które należy zwiedzić. Oprócz tego kraj ten zachwyca pięknymi klifami, grotami i miejscami, gdzie można podziwiać naturę. Niezwykle urokliwe są również wioski i miasteczka położone wzdłuż wybrzeża oraz plaże, rozciągające się w południowej części wyspy – kontynuują anglistki.
Nauczycielki: Jolanta Damięcka, Olga Rybacka, Aneta Nowatkowska oraz Wioleta Blumkowska wzięły udział w kursie językowym w szkole English Learning Centre w Limassol na Cyprze. Wszystkie zajęcia prowadzone były w języku angielskim, co miało doskonalić umiejętności językowe. Uczestnictwo w codziennych zajęciach wpłynęło na poszerzenie zasobu słownictwa, usprawnienie posługiwania się językiem angielskim w życiu codziennym. Zajęcia prowadzone były w sposób ciekawy dla słuchaczy. Prowadzący kurs prowadzili zajęcia przy użyciu metod aktywizujących uczestników, dzięki czemu czas był w pełni wykorzystany na naukę.
Po lekcjach nauczyciele mogli zwiedzać Cypr oraz poznawać historię kraju. Cypr to azjatycka wyspa we wschodniej części Morza Śródziemnego, często traktowana jako część Bliskiego Wschodu. Jest trzecią pod względem wielkości wyspą na Morzu Śródziemnym po Sycylii i Sardynii. Przez cały okres pobytu pogoda była słoneczna, temperatura codziennie przekraczała 30 stopni Celsjusza.
Dzięki dobrze rozwiniętej turystyce i łatwemu dostępowi do wycieczek nauczyciele zwiedzili wiele pięknych zakątków wyspy. Odwiedzili Nikozję – stolicę Cypru. Jest to jedyna na świecie stolica podzielona na dwie części: północną i południową, które oddziela od siebie strefa zdemilitaryzowana utrzymywana przez ONZ. Kolejnym bardzo urokliwym miejscem okazała się Lafkara – miasteczko słynące z tradycyjnych koronek.
Nauczyciel matematyki Maciej Knyszyński wziął udział w kursie języka angielskiego, który miał miejsce na Malcie, w szkole EC Malta. Zajęcia zaplanowano na dziesięć dni, każdego z nich odbywały się dwa bloki po półtorej godziny raz do południa, raz po południu. Grupa liczyła 12 osób, ich uczestnikami byli przedstawiciele Kolumbii, Wenezueli, Brazylii, Ukrainy, Japonii i Szwajcarii.
Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego każdy z beneficjentów wdroży w szkolne życie to, co wyniósł z kursów. W ten sposób uczniowie będą poznawać matematykę po angielsku, elementy języka zostaną wprowadzone również na lekcjach nauczania początkowego, w przedszkolu oraz podczas lekcji bibliotecznych. Uczniowie wezmą udział w różnego typu projektach na platformie e-twinning. Natomiast nauczycielki języka angielskiego poszerzą swoją ofertę edukacyjną o nowo poznane techniki i metody, które pogłębią motywację uczniów do nauki języka obcego.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie