W czwartek (13 listopada) w Szkole Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Golubiu-Dobrzyniu odbyła się uroczystość otwarcia nowoczesnych pracowni językowych, które powstały w ramach partnerskiego projektu „EU-Geniusz w świecie naukowych żywiołów”
To wspólna inicjatywa łącząca innowacyjność, rozwój i współpracę samorządów z obszaru Metropolii Toruńskiej, realizowana dzięki wsparciu funduszy europejskich. Nowo otwarte pracownie to nowoczesne, interaktywne przestrzenie, które pozwolą uczniom rozwijać kompetencje językowe i poszerzać horyzonty w przyjaznym, multimedialnym środowisku edukacyjnym.
Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości oraz wystąpienia Lidera Partnerstwa i gospodarza wydarzenia – starosty toruńskiego Mirosława Graczyka oraz burmistrza Golubia-Dobrzynia Dominiki Piotrowskiej, którzy podkreślili znaczenie wspólnej pracy i współfinansowania unijnych inicjatyw dla rozwoju lokalnej edukacji.
Podczas spotkania przedstawiono prezentację na temat działań podejmowanych w ramach projektu oraz korzyści jakie czerpią z niego uczniowie, nauczyciele i szkoły. Następnie uczestnicy wydarzenia mieli okazję wziąć udział w pokazowej lekcji języka angielskiego, przygotowanej przez nauczyciela Szkoły Podstawowej nr 1 im. Konstytucji 3 Maja w Golubiu-Dobrzyniu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi technologicznych, takich jak program MPJ6, tablica interaktywna, platforma Wordwall oraz aplikacja Kahoot.
W trakcie zajęć zaprezentowano w jaki sposób nowoczesne technologie mogą wspierać nauczanie języków obcych oraz monitorowanie ich postępów w czasie rzeczywistym. Najważniejszym momentem uroczystości było przekazanie pracowni językowych przedstawicielom gmin biorących udział w projekcie. Symboliczne klucze, będące znakiem otwarcia nowych możliwości edukacyjnych, wręczył starosta toruński. Każda z pracowni została wyposażona w stanowiska uczniowskie z nowoczesnym oprogramowaniem, zestawy słuchawkowe oraz sprzęt multimedialny wspierający efektywną naukę języków obcych.
(Szyw)
fot. UMGD
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie