Uczniowie klas IV-VIII ze Szkoły Podstawowej im. Dziewanowskich w Płonnem mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach organizowanych przez Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.
Warsztaty odbywały się pod hasłem „Sztuka patrzenia czyli o oczach i emocjach artysty”. Zajęcia w szkole z uczniami poprowadził dr Łukasz Kędziora, który przyjechał prosto z Poznania do naszej szkoły.
– „Sztuka patrzenia, czyli o oczach i emocjach artysty” to projekt łączący w sobie to, co potocznie rozumie się jako humanistyczne, duchowe i artystyczne, z badaniami wykorzystującymi okulografię, analizę sygnału EEG oraz wiedzę o budowie i chorobach oczu. Prezentowany projekt ma na celu zwiększenie możliwości twórczych uczniów na wszystkich poziomach edukacji oraz osób dorosłych w taki sposób, aby lepiej potrafili oni łączyć technologię i sztukę – mówi Dawid Stachowski z SP Płonne.
Projekt ma także zachęcać uczniów o ogólnym i ścisłym profilu kształcenia do sztuki oraz aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Aby osiągnąć wskazane cele, warsztaty prowadzone będą w trzech blokach tematycznych: „emocje w sztuce”, „oko artysty” oraz „diagnozowanie płótna”. Każdy z bloków pozwoli uczestnikom warsztatów lepiej rozumieć swoje reakcje na dzieło jak i fizjologiczne uwarunkowania wybranych polskich i zagranicznych artystów takich jak: Władysław Strzemiński, Henryk Berlewi, Jan Matejko, Andrzej Wróblewski, El Greco, Claude Monet, Francisco Goya.
Warsztaty będą także doskonałą okazją do zapoznania się ze specyfiką prowadzenia badań okulograficznych oraz elektroencefalograficznych w kontekście sztuki. Pozyskane w ten sposób przez uczestników umiejętności mogą okazać się przydatne nie tylko w celu tworzenia i analizy sztuki, ale także jej ochrony. Scenariusze zajęć dostosowane zostały do wieku i zainteresowań uczestników. Elementem szczególnie istotnym były eksperymenty EEG i okulograficzne, dzięki którym uczestnicy mogli w sposób interaktywny poznać wybrane dzieła i powiązać ich poszczególne elementy z odczuwanymi emocjami.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie