Reklama

Piotrowska z kredytem... zaufania

09/07/2024 15:24

Burmistrz Dominika Piotrowska otrzymała wotum zaufania oraz udzielono jej absolutorium za wykonanie budżetu za rok 2023. Budżet uchwaliła i realizowała poprzednia władza

W miniony wtorek (25 czerwca) odbyła się III sesja Rady Miasta Golubia-Dobrzynia. Głównym punktem obrad była kwestia udzielenia wotum zaufania burmistrzowi miasta oraz udzielenia absolutorium włodarzowi Golubia-Dobrzynia. Na sesji obecnych było 11 radnych. 8 osób (Izabela Borkowska, Sebastian Chojnacki, Wojciech Kurek, Monika Kwidzyńska, Aleksander Wichrowski, Katarzyna Wilangowska, Krzysztof Skrzyniecki i Szymon Wiśniewski) było za udzielaniem burmistrz Dominice Piotrowskiej wotum zaufania. Wstrzymali się od głosu: Łukasz Pietrzak, Marek Stawski i Konrad Zaporowicz.

W temacie dyskusji nad absolutorium głos zabrał radny Łukasz Pietrzak, który zwrócił uwagę na kilka kwestii związanych z pełnieniem urzędu burmistrza przez Dominikę Piotrowską. Radny mówił między innymi o pensji burmistrza, obietnicach wyborczych, komunikacji z mieszkańcami, kwestiach finansów.

– Wotum zaufania i absolutorium uchwalone jest dla pani burmistrz Dominiki Piotrowskiej, za budżet i działania pana burmistrza Mariusza Piątkowskiego, którego pani tak krytykowała – podsumował radny Pietrzak. – Proponuję zweryfikować podejście do promowania, inwestycji i przypomnieć, co pani mówiła, bo mieszkańcy nie oczekują kolejnych zdjęć na Facebooku, tylko konkretnych finansowych działań.

Burmistrz Dominika Piotrowska sprostowała informacje radnego dotyczące kwestii komunikacji z mieszkańcami (banery, plakaty, gazeta miejska). Odniosła się również do innych tematów.

– Będziemy musieli wziąć kredyt, poprzedni burmistrz to wiedział – odpowiedziała Dominika Piotrowska, burmistrz Golubia-Dobrzynia. – Chciałabym, aby radni to wiedzieli, że musimy wziąć kredy na bieżące funkcjonowanie. Mimo to chcemy podnieść jakość kultury, sportu oraz oferty na wakacje, czystość miasta. Na bieżąco realizujemy, to na co mamy wpływ.

Więcej o sytuacji finansowej w mieście przeczytacie w wywiadzie z burmistrz w obecnym numerze naszego tygodnika, na stronie 2. – przyp. red.

Regionalna Izba Obrachunkowa wyraziła pozytywną dotyczącą sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2023 z drobnymi uwagami (kwestie segregacji śmieci). Podobną opinię wyraziła komisja rewizyjna rady miasta. Członkowie komisji podkreślili fakt, że za budżet odpowiedzialny był poprzedni burmistrz, a obecny włodarz przejął budżet w ramach „spadku” po wygranych w kwietniu wyborach.

Ostatecznie za udzieleniem absolutorium opowiedzieli się następujący radni: Izabela Borkowska, Sebastian Chojnacki, Wojciech Kurek, Monika Kwidzyńska, Aleksander Wichrowski, Katarzyna Wilangowska, Krzysztof Skrzyniecki i Szymon Wiśniewski. Wstrzymali się od głosu: Łukasz Pietrzak, Marek Stawski i Konrad Zaporowicz.

Radni podjęli również kilka uchwał zmieniających budżet, dotyczących przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej, składu komisji i ich planów pracy, opłat w przedszkolu miejskim (wzrost o 14 groszy), w sprawie przystąpienia miasta do realizacji programu „Korpus Wsparcia Seniorów” i „Opieka 75+”.

(Red), fot. archiwum

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do