Na kluczowych skrzyżowaniach w Golubiu-Dobrzyniu mogą w przyszłości powstać ronda. Dziś prezentujemy koncepcyjny plan tego przy ul. Zamkowej i Hallera
Skrzyżowania ul. Sokołowskiej z Szosą Rypińską oraz ul. Zamkowej i ul. Hallera to wąskie gardła w siatce komunikacyjnej Golubia-Dobrzynia – często zakorkowane w porach szczytu. Latem ubiegłego roku drogowcy z Bydgoszczy przeprowadzili ich audyt. Doszli do wniosku, że istnieją dwa sposoby poprawy sytuacji: budowa małych rond lub skrzyżowań skanalizowanych. Dzięki uprzejmości Zarządu Dróg Wojewódzkich, otrzymaliśmy plan ronda, jakie ma szanse powstać na skrzyżowaniu ul. Hallera i ul. Zamkowej.
Stworzony przez audytorów plan jest dokładny i może służyć do projektowania przyszłego skrzyżowania. Z uwagi na niewielki obszar, rondo byłoby stosunkowo niewielkie. Wewnętrzny krąg miałby średnicę 9 metrów, natomiast szerokość drogi to 5,5 metra plus 2,5-metrowy zewnętrzny krąg ronda wykonany z kamiennej kostki. Ze skrzyżowania zniknęłaby sygnalizacja świetlna. W zamian za to, na ul. Hallera i Zamkowej pojawiłyby się przejścia dla pieszych z wysepką. Każdy kierowca opuszczający rondo musiałby przepuścić czekającego na pasach pieszego.
W tym roku inną inwestycją planowaną wspólnie z Zarządem Dróg Wojewódzkich będzie budowa chodnika wzdłuż ul. Lipnowskiej. Drogowcy mają przekazać miastu materiały, natomiast samorząd zadba o pracowników.
– Współpraca z Zarządem Dróg Wojewódzkich na razie układa się dobrze i są tego efekty – chwali burmistrz Mariusz Piątkowski. – Bardzo zależy nam także na remoncie ul. Toruńskiej. Mam nadzieję, że rozpocznie się on jeszcze w tym roku.
(pw)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie