Reklama

Stowrzyli instrukcję obsługi mózgu

25/03/2021 10:15

Gminne Przedszkole we Wrockach odpowiedziało na propozycję Kujawsko-Pomorskiego Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy i w dniach 15-18.03.2021 r. aktywnie włączyło się w organizację „Tygodnia Mózgu”. W ramach licznych wydarzeń edukacyjnych przedszkolaki z grupy „Motylki” poszerzyły wiedzę o największym komputerze świata, czyli o ludzkim mózgu.

– Poznawanie tego organu rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji pt. „Mózg, czyli o tym co nami steruje” oraz omówienia jej treści. Następnie została przeprowadzona burza mózgów pt. „Jak wyobrażasz sobie mózg?”. Dzieci zgłaszały swoje pomysły i integrowały się w grupie podczas wspólnych działań – relacjonuje Andżelika Kowalska, opiekunka przedszkolaków.

Przez 4 dni dzieci uczestniczyły w ciekawych formach zajęć, mających na celu pobudzenie pracy mózgu. Były to gry i zabawy, tj.: mozaiki, zabawy ze sznurowadłami, układanie znanych dzieciom liter i cyfr ze sznurowadeł, budowanie wież z klocków, układanie puzzli; gra logiczna domino, zabawy z chustą animacyjną; gry angażujące pamięć takie jak memory, które polegają na dobieraniu w pary takich samych obrazków, układanki wspomagające równowagę i koordynację, powtarzanie rytmu – dziecko wysłuchało rytmu zademonstrowanego przez nauczycielkę (za pomocą bębenka, klaśnięciami), a następnie wystukało go samodzielnie, itp.

Po zajęciach w ramach relaksacji przedszkolaki słuchały muzyki poważnej F. Chopina.

– Po usystematyzowaniu wiedzy o ciele człowieka zabraliśmy się za wykonanie grupowego plakatu na temat „Jak dbać o swój mózg?”. Dzieci zgłaszały swoje pomysły na temat postawionego pytania przez nauczycielkę, która zapisała je na plakacie. Przedszkolaki naklejały ilustracje pasujące do zagadnienia, współpracowały w grupie oraz wykazywały się dużą pomysłowością – dodaje Andżelika Kowalska.

Punktem finałowym było przeprowadzenie „Zajęć Kreatywności”, w których to dzieci tworzyły różnorodne prace plastyczne, wykazując się pomysłowością oraz logicznym myśleniem. Milusińscy wykonali kwiaty z papieru na talerzykach papierowych, rozmieszczały poszczególne elementy na talerzyku, dobierały łodygi i liście według właściwej wielkości. Wykonali również pracę pt. „W marcu jak w garncu” – wykazywali się kreatywnością podczas wylepiania plasteliną pogody marcowej w garnku.

– Dzięki takim akcjom przedszkolaki zdobyły nowe doświadczenia, a także poznały ćwiczenia, które pozwolą lepiej wykorzystywać ten najważniejszy organ. W ten sposób stały się świadomymi twórcami instrukcji obsługi własnego mózgu. Przeprowadzony cykl zajęć to dobry przykład na to, że nauka może być dla najmłodszych świetną zabawą – kończy opiekunka „Motylków” z Wrock.

(ak), fot. nadesłane

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do