Reklama

„Szlakiem Chopina” już po raz 50.

17/10/2017 10:57

W Ośrodku Chopinowskim w Szafarni miał miejsce jubileuszowy 50. Rajd Pieszy „Szlakiem Chopina”. W imprezie wzięło udział prawie 600 uczestników, którzy przemaszerowali aż na Zamek Golubski

Rajd zorganizował oddział PTTK im. Zygmunta Kwiatkowskiego w Golubiu-Dobrzyniu, przy współudziale województwa kujawsko-pomorskiego i wsparciu samorządu Golubia-Dobrzynia. W uroczystym otwarciu imprezy, oprócz władz samorządowych, wzięła udział prof. Anna Janosz, przewodnicząca Komisji Kultury Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W rajdzie maszerowało prawie 600 uczestników, w większości byli to uczniowie szkół naszego powiatu. 

 – Startuję w rajdzie corocznie i zawsze jest to dla mnie przyjemność i wspaniała zabawa na świeżym powietrzu – mówi druhna Agnieszka Skonieczna, uczennica Zespołu Szkół nr 2 w Golubiu-Dobrzyniu. – W tym roku biorę udział razem z harcerzami z 14. Drużyny „Odkrywcy” im. Mikołaja Kopernika z Gałczewa. 

W rajdzie uczestniczyli również dorośli pasjonaci pieszych wędrówek, m.in. burmistrz Golubia-Dobrzynia oraz wójt gminy Golub-Dobrzyń. Zgromadzeni zostali podzieleni na dwie grupy i pod okiem swoich komandorów, czyli Teresy Miciak i Tomasza Paprockiego, ruszyli w trasę. Rozpoczęła się ona w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni i dalej biegła do Konstancjewa. Tu była chwila przerwy. Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń zorganizowało w tym miejscu konkursy i zabawy dla uczestników z dziedziny ekologii i ochrony środowiska. Rajd zakończył się na placu zamkowym w Golubiu-Dobrzyniu. Na uczestników czekała grochówka, a na miłośników muzyki – koncert fortepianowy w wykonaniu Dominiki Eski.

Wycieczki piesze zawsze cieszyły się dużym uznaniem wśród młodzieży i są alternatywą dla  siedzącego trybu życia. Miejmy nadzieję, że ta tradycja będzie dalej kontynuowana, nie tylko przez oddział PTTK.

Tekst i fot. (Maw)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do