28 listopada 2024 roku odbyło się robocze spotkanie na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, które miało na celu omówienie szczegółów dotyczących przyszłej umowy partnerskiej między Liceum im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu a uczelnią
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego reprezentowali: rektor, prof. dr hab. Bernard Mendlik, prof. dr hab. inż. Marek Macko oraz dr Sławomir Łaniecki. Ze strony "Wazówny" w rozmowach uczestniczył dyrektor Piotr Wiśniewski oraz nauczyciele: Marek Beyger i Mariusz Rzepkowski, zaangażowani w rozwijanie współpracy naukowej i edukacyjnej z uczelniami wyższymi.
Spotkanie było kolejnym krokiem w budowaniu silnych więzi między szkołą średnią, a uczelnią wyższą. Omówiono między innymi: możliwości organizacji wspólnych projektów naukowych i edukacyjnych, propozycje zajęć warsztatowych oraz wykładów prowadzonych przez pracowników UKW dla uczniów liceum, plan organizacji wizyt studyjnych dla młodzieży w laboratoriach i jednostkach naukowych uniwersytetu.

– Spotkanie zaowocowało wstępnym harmonogramem działań zmierzających do podpisania oficjalnej umowy partnerskiej. Obie strony podkreśliły znaczenie takiej współpracy dla rozwoju młodzieży oraz wzbogacenia oferty edukacyjnej liceum. Rektor UKW, prof. dr hab. Bernard Mendlik podkreślił, że uczelnia jest otwarta na inicjatywy, które promują rozwój intelektualny młodych ludzi i przyczyniają się do wzmacniania regionalnych więzi naukowych – informuje Marek Beyger.
Z kolei przedstawiciele "Wazówny" wyrazili nadzieję, że partnerstwo z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego przyczyni się do jeszcze większego zainteresowania uczniów naukami ścisłymi, humanistycznymi oraz społecznymi.
Robocze spotkanie było ważnym krokiem w kierunku nawiązania owocnej współpracy, która otworzy przed uczniami nowe możliwości rozwoju oraz ułatwi ich start na drodze akademickiej i zawodowej. Obie strony wyraziły przekonanie, że podpisanie umowy partnerskiej stanie się początkiem wielu wspólnych sukcesów.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie