Milusińscy z grupy Misie z przedszkola nr 2 zaprosili swoich rodziców na nietypowe zajęcia. Dzieci uczyły dorosłych kodować trasy dla specjalnych robotów.
Grupa Misie z Przedszkola Publicznego nr 2 im. Marii Konopnickiej przystąpiła do Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować, którego celem jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć na różnych etapach edukacji. 25 kwietnia odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców „Zakodowany teatr” związane z bieżącą tematyką w grupie Misie. Rodzice mogli poznać tajniki kodowania, a także wspólnie z dziećmi zakodować trasy dla Ozobotów. Przekonali się jak wiele umiejętności zdobyły już dzieci.
– Elementy takich zabaw pojawiały się w edukacji przedszkolnej od zawsze. Teraz jednak chodzi o to, by stosowane były w miarę często, systematycznie i w przemyślany sposób. Takie zabawy sprzyjają nauce logicznego myślenia, myślenia przyczynowo skutkowego, rozwijania orientacji w przestrzeni – mówi Anna Krzyżek wychowawczyni grupy. – Uczą one umiejętności pracy w zespole i współdziałania. Kodowanie powinno być zintegrowane z różnymi zajęciami z zakresu każdej edukacji np. matematyką, edukacją językową, artystyczną, gimnastyką
Początkowo takie zabawy można zaczynać bez sprzętu, wykorzystując wiele elementów powszechnych w przedszkolach (klocki, domino, obrazki, cyfry, litery, tabele). Przedszkole Publiczne nr 2 od niedawna posiada też roboty edukacyjne Ozobot do nauki programowania. Za pomocą kolorowych kodów dzieci programują zadania, które wykonuje robot.
Tekst i fot. (nał)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie