Reklama

Jednogłośnie za budżetem

04/02/2016 11:05

W ubiegłą środę wszyscy radni opowiedzieli się za przyjęciem planu finansowego na 2016 rok. Jakie są priorytety dla władz miasta?

Tegoroczne dochody miasta to 37,3 mln, wydatki mają być niższe – 35,6 mln zł. Wszystko po to, by wytworzyć nadwyżkę z myślą o spłatach rat długu, które w 2017 roku będą rekordowe. 

Najwięcej, bo 6 proc. wydatków, pochłonie oświata. Na drugim miejscu pod względem obciążenia budżetu znalazła się opieka społeczna, a na trzecim gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

– Najważniejsze cele na ten rok  to pozyskanie funduszy na realizację Parku Przemysłowo-Technologicznego, modernizacja ul. Toruńskiej, projekty związane z planem gospodarki niskoemisyjnej, projekty Lokalnej Grupy Działania oraz modernizacja dróg i mniejsze inwestycje w infrastrukturę. Już pod koniec ubiegłego roku zakupiliśmy materiały i narzędzia do wykonania części z tych prac – mówi burmistrz Mariusz Piątkowski.

Skromnie przedstawia się zestawienie inwestycji. Na wszystkie przedsięwzięcia przewidziano ok. 780 tys. zł. Burmistrz inwestycyjne wyhamowanie tłumaczy faktem oczekiwania na rozdanie z kolejnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej: – Zakończył się poprzedni okres finansowania, a w ramach nowego nie ogłoszono jeszcze konkursów.

Póki co, 170 tys. zł pójdzie na plan termomodernizacji Zespołu Szkół Miejskich. Z innych inwestycji można wymienić plac zabaw w Golubiu, oświetlenie osiedla Panorama, odnowienie muszli koncertowej, opracowanie dokumentacji energooszczędnego oświetlenia dla miasta czy budowę siłowni zewnętrznej na obiektach Ośrodka Sportu i Rekreacji.

W wykazie inwestycji nie znalazła się np. modernizacja ul. Jagodowej, o którą zabiegają mieszkańcy. Radni podczas obrad komisji postanowili, że przedsięwzięcie to będzie można ewentualnie dopisać do budżetu po pierwszym kwartale.

Tekst i fot. (pw)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do