Reklama

Mieszkanka Kilińskiego 12 domaga się remontów

22/06/2022 10:03

Z redakcją CGD skontaktowała się mieszkanka kamienicy przy ul. Kilińskiego 12. Według kobiety budynek i otoczenie wokół niego są zaniedbane, mimo że lokatorzy płacą stosowny czynsz i opłaty.

Czytelniczka naszego tygodnika dzwoniła do redakcji kilka razy. Poprosiła nas o interwencję, bo jej zdaniem zarządca nieruchomości nie wywiązuje się z powierzonych zadań.

– Płacimy czynsz w zależności od powierzchni mieszkania – mówi mieszkanka budynku przy ulicy Kilińskiego 12 (nazwisko do wiadomości redakcji – przy. AK). – Dodatkowo uiszczamy tzw. opłaty eksploatacyjne oraz remontowe. Niestety żadnych prac remontowych od wielu lat nie było. Problemem jest nawet pojawienie się dodatkowych pojemników na śmieci. Dopiero moja interwencja w urzędzie miasta spowodowała, że pojemniki się pojawiły. Płacimy remontowe, które w poprzednim roku wyniosło 3 tysiące złotych, a w tym roku zostało tylko 900 złotych. Gdzie podziały się te pieniądze, jeżeli prac remontowych nie było?

W budynku przy ulicy Kilińskiego 12 mieszka 9 rodzin. Część lokali jest własnościowych, część to zasoby komunalne miasta. Jak dowiedzieliśmy się w ratuszu, do tej pory skarg na zarządcę nie było. Ale mimo to nasza rozmówczyni nie chce ustąpić. – Wszyscy płacimy, a remontów jak nie było, tak nie ma – dodaje mieszkanka. – Klatka schodowa wygląda bardzo źle, podobnie podwórko.

Zarządcą budynku jest od stycznia tego roku firma Admin Nieruchomości z Sokołowa Podlaskiego. Choć mieszkanka wspólnoty na Kilińskiego 12 zarzuca również, że kontakt z zarządcą jest mocno utrudniony, nam bez problemu udało się uzyskać informacje.

– My działamy na zlecenie. Jeśli są na to środki, oczywiście są prowadzone remonty. Wspólnota dokonała inwestycji wymiany instalacji elektrycznej dwa lata temu. Poza tym problem jest tylko z tą jedną rodziną, odkąd pani się wprowadziła, pojawiają się reklamacje. Inni mieszkańcy nie zgłaszali nigdy nic takiego. Pani, która zgłasza problem, nie rozumie podstaw zarządzania – wyjaśnia Anna Dąbrowska z firmy Admin Nieruchomości.

Jak to we wspólnotach decyzje odnośnie remontów, wysokości czynszu, itd. należą do samych mieszkańców. Zarządca jest jedynie wykonawcą woli większości lokatorów. Firma musi też dbać o finanse wspólnoty, a jak wiadomo w obecnych czasach trudno jest o środki. I to one są zapewne głównym problemem. Ale Admin Nieruchomości zapewnia, że jest do dyspozycji swoich mieszkańców praktycznie 24 godziny na dobę.

– Mieszkańcy sami podejmują decyzje na zebraniach, większością głosów, potem jeszcze musi zatwierdzić je miasto. Kontakt z naszą firmą jest bezproblemowy, dostępna jestem ja i dwójka moich pracowników, więc uważam zarzut za bezzasadny. Zarządzamy wieloma nieruchomościami w mieście i staramy się pomagać wszystkim mieszkańcom. Odpowiadamy pisemnie na skargi tej pani, jednak takie przepychanki nikomu nie służą – dodaje Anna Dąbrowska.

Jak potwierdził nam kierownik Wydziału Komunalnego UM Dawid Jarecki, żadne skargi na firmę Admin Nieruchomości do ratusza nie wpływają. Współpraca na linii urząd-zarządca wspólnoty jest więc dobra.

Tekst i fot. Andrzej Korpalski

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do