Reklama

Wracamy do tematu brudnej wody

19/09/2019 12:11

W jednym z przednich numerów naszego tygodnika pisaliśmy o jakości wody w Golubiu-Dobrzyniu. Okazuje się, że temat dotyczył wody w gminie Golub-Dobrzyń.

Do naszej redakcji zgłosiła się Czytelniczka, która zwróciła uwagę na stan wody w „golubskich wodociągach”. Twierdziła, że do jej mieszkania regularnie dociera brudna woda. Zadaliśmy w związku z tym pytania prezesowi Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Golubiu-Dobrzyniu Piotrowi Sipakowi. Był bardzo zaskoczony zarzutami. Rzetelnie jednak na nie odpowiedział i stwierdził, że opisywana przez czytelniczkę sytuacja nie może mieć miejsca w Golubiu-Dobrzyniu.

Po naszym artykule ponownie zgłosiła się do redakcji Czytelniczka i sprostowała swoją informacje twierdząc, że problem dotyczy Zakładu Usług Wodnych w Ostrowitem. Zadaliśmy zatem prezesowi ZUW Marcinowi Szynkiewiczowi pytania od kobiety.

– Nasze golubskie wodociągi częstują nas brudną wodą, a gdy do nich zadzwoniliśmy, to usłyszeliśmy że jest już po godzinie 15.00 i pan prezes jest już po pracy i mamy dzwonić następnego dnia – opowiadała Czytelniczka CGD (dane do wiadomości redakcji). – Mamy małe dzieci w domu, nikt nas nie informuje o tym, że będzie lecieć taka brudna woda. Musimy zawsze mieć zrobione zapasy, bo nigdy nie wiadomo, kiedy znowu nie będzie można zrobić herbaty, bo nikt nam zdatnej wody do picia nie zapewni. Mało tego, karzą nam spuszczać wodę z kranów do czasu aż nie poleci czysta i jeszcze za to musimy płacić. Ich rozwiązanie sytuacji kończy sie na tym, że przyjadą i odkręcą hydrant i po sprawie. Kto zapłaci jednak za wodę, którą musieliśmy spuścić?

Otrzymaliśmy następującą odpowiedź z Zakładu Usług Wodnych w Ostrowitem.

– Do pogorszenia jakości wody pitnej w miejscowości Gajewo doszło 05.08.2019 roku – mówi Marcin Szynkiewicz. – Problem dotyczył dwóch posesji w miejscowości Gajewo. Sieć wodociągowa została wypłukana, a jakość wody poprawiła się. Na miejscu wystąpienia problemu pobrano wodę do badania kontrolnego w akredytowanym laboratorium analitycznym. Wyniki potwierdziły przydatność wody do picia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi. Przypominam, że wszelkie problemy dotyczące awarii sieci wodociągowej, kanalizacyjnej oraz problemy z jakością wody można zgłaszać pod całodobowym telefonem 566 836 296. Za wszystkie niedogodności związane z usuwaniem awarii wodociągowych przepraszamy, a wszystkie zgłoszone problemy staramy rozwiązywać się na bieżąco.

(Szyw), fot. ilustracyjne

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Golub-cgd.pl




Reklama
Wróć do